Årsmöte med European Centre-Right LGBT Alliance i Paris

22290083_10155096532996538_712112187046141295_o

Anna Maria Corazza Bildt tillsammans med Fredrik Saweståhl, Kommunstyrelseordförande och förbundsordförande för Öppna Moderater.

Under helgen besökte Anna Maria Corazza Bildt årsmötet med European Centre-Right LGBT Alliance, där Öppna Moderater är en av medlemmar.

Ett viktigt evenemang där HBTQ-organisationer från hela Europa samlades för samtal och debatter om hur vi hur stärker kampen mot diskriminering, för mångfald, likabehandling och individens rätt. Europa ska leda kampen för allas lika värde så att alla europeiska länder underlättar för alla människor att leva fullvärdiga liv och organisera sina familjer utifrån vad som passar dem bäst, inte vem de älskar.

Det finns mycket att vara stolt över i Sverige. Det är ett av världens absolut bästa länder att leva i för hbtq-personer men det finns mycket kvar att göra för att bl a förbättra kunskap och bemötande i vardagen. Viktigt att bekämpa vardagsdiskriminering och göra det möjligt för att alla i hela Sverige att kunna vara sig själva.

facebooktwittergooglelinkedin